תזונה קטוגנית וצ'יט מיל (Cheat Meal)

תזונה קטוגנית וצ'יט מיל (Cheat Meal)

חברים בואו נדבר על Cheat Meal.

למי שלא מכיר את המונח Cheat Meal, מדובר על ארוחה שבה פורקים כל עול ואוכלים אוכל רגיל כולל קינוחים וכל מה שרוצים (השם ישמור). לא מדובר על לגנוב משולש אבטיח בחוף הים.

אני מנהל אורח חיים קטוגני קצת יותר מארבע וחצי שנים. אני עושה ארוחת ציט מיל, פעם בשלושה חודשים, במסגרת ארוחה של מועדון הבשלנים שאני חבר בו כבר 23 שנים.

כשהבנתי שהתזונה הולכת להפוך מסתם דיאטה שעשיתי לאורח החיים החדש שלי היו לי הרבה התלבטויות מעמיקות על הנושא.

אוכל, בישול וקולינריה הם חלק גדול ממי שאני והזהות שלי. אני אוהב לבשל ולבטא את היצירתיות שלי במטבח. קולינריה מרתקת ומעניינת אותי, אני משוגע על גדג'טים למטבח, מפעיל בלוגים של אוכל וערוץ יוטיוב של מתכונים, חבר במועדון בשלנים שנים. איך אשלב את אורח החיים החדש שלי עם כל אלו?

הייתי בדילמה אמיתית מה אני הולך לעשות.

זה היה השלב שבו הבנתי שתפקיד התזונה הוא לשרת אותנו ואת המטרות שלנו ולא לשעבד אותנו. אחרת אי אפשר להפוך את זה לאורח חיים.

מאחר ואני מבין שהקטוזיס הוא כלי העזר שלנו והוא לא מטרת העל של התזונה. לא יקרה אסון לאומי אם נצא ונחזור לקטוזיס מידי פעם.

לכן אני מאפשר לעצמי לעשות ציט מיל פעם בכמה חודשים. זה חלק ממה שאני קורא תזונה קטוגנית שפויה.

מותר אבטיח בתזונה הקטוגנית
האם משטרת הקטו תרדוף אחריכם כי אכלתם אבטיח?

תובנות שלמדתי עם הזמן בתזונה הקטוגנית

עם השנים הבנתי דבר או שניים לגבי הנושא ואחלוק את התובנות שלי בנושא.

אפשר לעשות ציט מיל פעם בכמה זמן. אני לא מתכוון לשבוע - שבועיים אלא יותר לכיוון של פעם בחודשיים שלושה.

הדבר יכול להיות מדרון חלקלק לחלק מן האנשים ולכן ההמלצה שלי לבדוק אם אתם עומדים בהגדרות הבאות:

אתם צריכים להיות עם וותק של כמה חודשים טובים בתזונה, תחת ההנחה שעשיתם תזונה מדויקת, כך שהקטוזיס שלכם כבר יציב וקבוע והגוף כבר עבר הסתגלות לשומן.

התגברתם כבר על החשקים הגופניים ועל חלק מן החשקים וההתניות הנפשיים. זו אחת הנקודות החשובות!

כשבאים ממקום נקי שכבר התגברנו על החשקים הגופניים והנפשיים יש לנו שליטה וכח, וקל מאוד לשלוט בחשקים. לעומת זאת אם אתם עדיין עם חשקים ואתם עדין מתדלקים אותם עם קינוח קטוגני או שוקולד מריר פה ושם, שווה לשקול שוב.

יש לכם אופי פלדה ומשמעת עצמית.

מבלי לפגוע באיש, אם אתם לא מרגישים מספיק חזקים ובשליטה על עצמכם או על התהליך לוותר. אם יש לכם ניסיון רע עם נפילות והתרסקויות במהלך התזונה, עדיף לוותר.

אם אתם עומדים בכל הקריטריונים האלו ומבינים שהציט מיל נועד לאירועים מיוחדים כדוגמת יום הולדת, ארוחה במסעדת מישלן שחלמתם עליה כל החיים, יום נישואים, חופשה וכדומה תגלו שאפשר לשלב אותו פעם בכמה זמן בתזונה.

אחד הציטוטים האהובים עלי מהספר Zoo ארץ Zoo הוא "הכל פוי, אך הרשות נתונה".

לחצו פה לחזור לדף הבית.